donderdag 29 december 2011

Papierscheppen

Na twee korte workshops papierscheppen (eentje gegeven door Marja Vink en eentje van Mieke Smeulers ) werd het tijd om thuis aan de slag te gaan.

Ik heb pulp gemaakt van oude kranten, witte enveloppen, enveloppen met blauwe binnenkant en van groene eierdozen.  Voor kerstmis heb ik een papierversnipperaar gekregen, dat maakt het werk een stuk lichter!  De pulp heb ik nog een stuk fijner van structuur gemaakt in de blender... 

Het krantenpapier gaf een grijze tint, de witte enveloppen bleven mooi wit, de groene eierdozen gaven een groene pulp en de enveloppen met blauwe binnenkant geven een mooie lichtblauwe pulp.

grijs papier met lontwol en draden siergaren

blauw papier met sierbreigaren
grijs/blauw/groen papier met een afdruk van een stuk vitrage


Onderstaande vellen liggen nog te drogen ... ik ben benieuwd....



2 opmerkingen:

Shirley zei

Ozo mooi, mijn vader heeft dat ook gedaan, beroepsmatig (boek restaurateur), maar dan zonder die kleurtjes :-).

christina zei

wat leuk dat je dat nu ook hebt geleerd. Kun je nog meer experimenteren.