vrijdag 23 maart 2012

Kaasbroodjes

Wat is er lekkerder dan zelfgebakken brood? zelfgebakken kaasbroodjes!

Men neme een broodmachine of een paar handen ;-)  Maak een witbrood deeg. Laat rijzen volgens de aanwijzing op de verpakking of maak het deeg in de broodmachine op de deegstand.  Verdeel vervolgens het deeg in twee porties... de broodjes worden anders wel erg groot.

Rol het deeg dun uit:
Besmeer het deeg dun met olijfolie met wat uitgeperste knoflook. Strooi er geraspte kaas overheen. Bij dit brood heb ik er ook wat gesneden brie aan toegevoegd... dat lag toevallig nog in de koelkast.  Strooi er wat kruiden over, ik heb oregano gebruikt.

Rol het daarna stevig op.
Plak de rand vast met wat olie of water.
Snij het deeg daarna in plakken en leg ze op hun kant op een bakblik.

Bestrijk de bovenkant met wat olie of melk. Nu kunnen ze in de oven!  Ik zet mijn hetelucht oven op 200 graden en bak de broodjes 20 minuten.... iedere oven is anders dus probeer dit even uit...

Eet smakelijk!

4 opmerkingen:

ellen zei

he, waarom woon je net niet ietsje dichterbij.......

Mrs Busy zei

ehhh, zouden wij elkaar aanstaande donderdag niet ergens treffen?!

Groet,
Mrs Busy

Aart zei

Volgende week zaterdag wordt mijn verjaardag gevierd, lijkt me een goed recept om uit te proberen en de gasten voor te zetten!
Dank je wel.
http://quiltaart.blogspot.com

Ati zei

Dit lijkt me echt verrukkelijk! Ik bak altid zelf brodd, dus ga ik dit proberen :) Bedankt voor het idee.