maandag 22 april 2013

Notitieboekje

Voor de snailmailruiltjes heb ik de afgelopen tijd wat notitieboekjes gemaakt. Ik had nog heel veel oude schriften van de kinderen liggen waar maar een paar bladzijden van gebruikt waren... jammer om weg te gooien want dat kan nog goed als kladpapier gebruikt worden... of in dit geval om de notitieboekjes mee te vullen!

Je hebt wat restanten mooi papier nodig en een stukje dun karton. Nu we toch aan het recyclen zijn... je kunt daar uitstekend een muesli doos of iets dergelijks voor gebruiken!
 Het karton beplak je aan allebei de kanten met een mooi stukje papier. Oud muziekpapier ziet er trouwens ook heel leuk uit!
Het karton snij je op maat, mijn boekje is 14 cm hoog en 10,5 cm breed. Het karton en de blaadjes snij je dan dus op 14 x 21 cm.
Gaatjes prikken in de kaft.
Een verzameling lege blaadjes

Kies voor het naaien wel stevig garen uit wat niet snel breekt! Ik heb hier dun haakgaren voor genomen.
Het notitieboekje zit in elkaar, het kan nodig zijn om nu alles nog even netjes bij te snijden ... bij mij was het toch een beetje scheef gegaan tijdens het naaien...
Volgende project is natuurlijk een notitieboekje met stoffen kaft!






1 opmerking:

Janien zei

Mooi gemaakt! En dankjewel voor de uitleg.