vrijdag 26 februari 2016

Map bekleden

Mijn atc kaartjes bewaar ik in een oude multomap. Niet echt mooi maar wel de handigste opbergmogelijkheid. Tijd dus om de map te verfraaien! Lapjes genoeg tenslotte...

Op een ondergrond van rasterquick vlieseline leg ik stroken batik neer. De rasterquick zorgt voor een mooie stabiele ondergrond... en ik had er nog een heel stuk van liggen.... gewone vlieseline of stik en trek of iets dergelijks kan natuurlijk ook heel goed...

Met de naaimachine naai ik in een groot raster even de stroken vast. Daarna kan de lap op de borduurmachine.

Ik heb een mooi borduurpatroon gevonden bij Urban Threads ... Handmade, heel toepasselijk!
Daarna gaat de lap weer onder de naaimachine en ga ik hem doorquilten en in elkaar zetten.

Zo mag de map weer gezien worden!


2 opmerkingen:

Ineke zei

Prachtig geworden!

P11otter zei

Wat een leuke hoes heb je gemaakt! Een heel goed idee ook, ik heb ook nog wel een paar mappen die een "hoesje" kunnen gebruiken. Groetjes Marie