vrijdag 19 januari 2018

Naaien voor Fieke

Vlak voor de kerst las ik op facebook een oproep van Fieke.  Ze was op zoek naar een oude quiltstof...  en die lag nog bij mij op zolder....
Fieke bleek dekentjes en geurdoekje voor couveuse baby's te maken. Leuk om ook mee te helpen!

Dit stofje werd gezocht.... Dus m'n hulp aangeboden en de beschrijvingen gekregen. Wat klein allemaal! Het dekentje heeft het formaat van een spuugdoekje van 30x30 cm...
Als quilter zitten dit soort dekentjes en doekjes natuurlijk zo in elkaar en kleine stofrestjes hebben we allemaal wel liggen denk ik...

Passen, meten en snijden... bijpassend biasband maken voor het geurdoekje...

Schattig eindresultaat...
en nog eentje...

Dit stofje is ook leuk om te gebruiken....
en zo werden het nog veel meer dekentjes...
Als ik weer eens wat leuke restjes tegenkom maak ik er weer een stel... Wil je ook wat maken? neem dan contact op met Fieke via haar facebookgroep: https://www.facebook.com/fiekewelten/

1 opmerking:

Ineke zei

Wat een goed doel!