woensdag 17 november 2021

Kronieken week 39

 Het blijft leuk spelen in mijn boek. De workshop komt al bijna aan het einde, op 22 november wordt de deur gesloten maar Marit start volgend jaar weer met een nieuwe groep. Zeker een aanrader!

Dit is mijn spread voor weer 39 geworden:

Ik ben begonnen met een achtergrond met collage en stencils

Daarna nog wat meer acrylverf en gesso

Uiteindelijk heb ik een aantal foto's van die week op de rechterpagina gezet en het recept van de Terschellinger kruidkoek die ik voor dat weekend gebakken heb op de linkerpagina. 

Het is een oud familie recept. De moeder van mijn oom maakte dit altijd en aangezien zij geboren en getogen op Terschelling was.......Geen idee of het echt traditioneel van Terschelling komt ...maar onder die naam is het in de familie bekend.

Wat heb je nodig?

200 g bakmeel
200 g rozijnen
250 g donkerbruine basterdsuiker
150 g boter
1 zakje vanille suiker
3 theelepels speculaaskruiden
1 eetlepel kaneel
2 eieren
2 eetlepels melk
wat amandel essence

Verder bereiden en bakken als cake


1 opmerking:

Bianca zei

Lekker!
Ontzettend leuk om het recept zo vast te leggen.
Mooie pagina’s zijn het geworden.