maandag 26 november 2012

Raku 2

Vorige week zijn mijn keramiek experimenten biscuit gebakken en daarna waren ze klaar om geglazuurd te worden.
De Raku glazuren zijn over het algemeen giftig, we hebben dus voorzichtig gewerkt...


Op het keramiek is eigenlijk nog helemaal niet te zien hoe het er uiteindelijk uit gaat zien...

Bovenstaand potje heb ik geglazuurd met turquoise en aubergine.

Bij deze vorm heb ik aan de ene kant het grote vlak met celadon geglazuurd en de knopen met turquoise en aan de andere kant het grote vlak met turquoise en de knopen met aubergine. (die kant ligt hier boven)

De potjes met punten heb ik allebei met drie glazuren gedaan. Op het kleinste potje zit bovenop de punten turquoise, onderop de punten aubergine en op de bolling zit celadon. De grotere pot heeft bovenop de punten celadon, onderop de punten aubergine en de bolling is gedaan met turquoise. Op de bolling heb ik ook nog stippen met celadon gezet.

Ik ben heel benieuw hoe het er uit zal zien na het raku stoken!


Geen opmerkingen: