zaterdag 5 februari 2022

Week 2 Kronieken 2022

 Voor week 2 heb ik weer een foto als onderwerp genomen.  Dit was mijn inspiratie:


Dit keer heb ik er een tekening van gemaakt. Ik heb hiervoor Neocolor 2 krijtjes, kleurpotloden en gewoon potlood gebruikt. 



In de linkeronderhoek komt nog een verslag van de week en dan is deze week ook weer klaar.

Hier vind je trouwens een leuk filmpje over alle mogelijkheden van de Neocolor 2 krijtjes: 12 Neocolor II Caran d'Ache Water Soluble Wax Pastel Techniques

Het was een mooie mistige dag en ik heb nog wat meer foto's genomen:







1 opmerking:

Shirley zei

Wat een leerzame video was dat, ik heb vorig jaar deze neocolor 2 krijtjes gekregen voor mijn verjaardag om er mee op stof te verven, en vind de kleuren geweldig. Helaas zijn ze niet kleurvast na wassen, ondanks het fixeren met de hete bout. Maar de technieken op papier zien er geweldig uit. Dat spetteren ga ik met Derwent Inktense proberen, maar wel op stof. Ik ben met kleine borduurtjes bezig die ik op een grotere ondergrond wil naaien/lijmen, en dan zijn de technieken die in het filmpje getoond worden ideaal om hierop uit te proberen.