woensdag 9 februari 2022

Week 4 Kronieken

 Voor deze week ben ik weer eens aan de gang gegaan met een transferprint. Ik heb laatst uit een koopjesbak een fles Powertex Powerprint gekocht. Voor 1 euro kon ik die niet laten staan! Hiermee zou je mooie scherpe afdrukken van een laserprint kunnen maken.

Als eerste een foto uitgezocht en via deze hele handige site de achtergrond weggehaald: https://express.adobe.com/nl-NL/sp/tools/remove-background

Daarna de foto geprint met een laserprinter, een inkjetprinter zal helaas niet werken voor deze manier. Iets om bij na te denken... de foto komt in spiegelbeeld op je uiteindelijke werk te staan. Wil je dat niet dan moet je de foto van te voren spiegelen.

Verder volgens de beschrijving die je hier vindt: https://powertex.be/nl/werken-met/powerprint/  . Ik heb het papier en de foto ingesmeerd met de powerprint en goed aangedrukt. Ik heb alles een nacht laten drogen, dat kwam mij beter uit.

De volgende ochtend met een beetje water en veel geduld de bovenlaag weggehaald:




En dit werd de weekpagina:

Zoals je ziet een leuk begin van de week gevolgd door minder goed nieuws. We hebben een week in isolatie doorgebracht en daarna waren de (lichte) klachten weer helemaal over en mochten we gelukkig weer naar buiten. 


1 opmerking:

Shirley zei

Wat is dat mooi geworden, wat goed dat je een laserprinter hebt, anders was het dus niet gelukt. Ik wist trouwens niet dat je met een laserprinter ook in kleur kon printen. En wat fijn dat jullie goed door de Corona heen zijn gekomen, het is altijd schrikken hè.